T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAYSERİ / TALAS - Fatma-Mustafa Hasçalık Ortaokulu

ÖĞRENCİ NAKİLLERİ VE KESİN KAYITLARLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR

2025-2026 eğitim öğretim yılında öğrenci nakilleri ilköğretim kurumları yönetmeliği 12. maddeye göre aşağıdaki şekilde yürütülecektir.

1- Öğrenci nakilleri 4 Ağustos 2025 tarihinde LGS sonuçlarının açıklanmasından sonra başlayacak olup ilgili tarihten sonra başvurular şahsen yapılacaktır.

2- E-devlet üzerinden yapılan başvurular evrak ve ekleri şahsen teslim edilmediği sürece geçerli olmayacaktır.

3- Adrese bağlı nakillerde veli oturduğu adreste son 3 aya ait elektrik, su veya doğalgaz faturası ibraz edecektir. Faturalar anne ya da baba adına ait olacaktır. İlgili adresin kayıt alanında olması gerekmektedir.

4- İhtiyaç halinde veliden  güncel tarihli yerleşim yeri belgesi ve aynı hanede oturan kişileri gösteren belge istenebilecektir. İlgili belgeler e-devletten alınabilir. 

5- BİLSEM, iş yeri adresi, kardeşinin okulumuz öğrenci olması gibi durumlarda nakil işlemi kontenjan olması halinde 15 Ağustos 2025 tarihinden sonra yapılacaktır. Bu nakil türlerinde belge  istenecektir. 

6- Aday kayıtların kesin kayda dönüştürülmesinde ihtiyaç durumunda 2 ve 3. maddede yer alan evraklar istenebilecektir. Bu evrakları getirmeyen velilerin kaydı yapılmayacaktır. Sonradan asılsız evrak getirdiği anlaşılan kişiler için yasal işlem yapılması için gerekli makamlara bilgi verilecektir.

7- Nakil

MADDE 12 – (1) Okul yönetimi, bu Yönetmeliğin 10 uncu ve 11 inci maddelerinin ilgili hükümlerindeki şartları taşıyan öğrencinin naklini, öğrenci velisinin başvurusu üzerinee-Okul sisteminde gerçekleştirir.

KURA -KONTENJAN İŞLEMLERİ

(10) (Değişik:RG-16/6/2016-29744) İlköğretim kurumlarında sınıf mevcutları otuzun altında kalan okulların boş kontenjanları derslerin başladığı haftanın ilk iş günündee-Okul sisteminde ilan edilir. Bu okullara kayıt alanı dışından öğrencisini nakil ettirmek isteyen velilerin başvuruları derslerin başladığı ilk hafta içerisinde e-Okul sistemi üzerinden alınır. İkinci haftanın ilk iş günü yapılan nakil başvurularının boş kontenjandan fazla olması durumunda, nakil ile gelecek olanlar e-Okul sistemi üzerinden kura çekilerek belirlenir ve ardından bu kişilerin nakilleri yapılır.

8- Nakil işlemi için okul idaresinden alınacak olan Nakil  Dilekçesi doldurularak gerekli eklerle beraber ilgili Müdür Yardımcısına müracaat edilecektir.

 

2025-2026           EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

          1. ve 5. SINIFKAYITLARI

 

1- Okulumuz 1. ve 5. sınıf aday kayıtlarıulusal adres veri tabanındaki adres bilgisine göre otomatik olarak yapılacaktır. Öğrenicinizin adres bilginize göre hangi okulda öğrenim göreceğini aşağıdaki adresten e-devlet bilgileriniz ile girerek sorgulayabilirsiniz.

https://www.turkiye.gov.tr/milli-egitim-ilkogretim-okullari-adrese-gore-kayit-okulu-sorgulama-e-kayit 

2- Adres kayıt bölgemizde bulunmayan öğrencilerin okulumuza kayıt yaptırmaları mümkün değildir. Kardeşinin okulumuz öğrencisi olması, BİLSEM veya özel eğitim öğrencisi olması gibi özel durumlarda ise sınıf kontenjanlarının müsait olması durumunda nakil işlemi yapılacaktır.

3- 1. ve 5. Sınıf Şubeleri “MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI  ORTAOKUL 1. ve 5. SINIF ŞUBELERİNİN e-OKUL ÜZERİNDEN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE” kapsamında Ağustos ayı sonunda Milli Eğitim Bakanlığınca gerçekleştirilecek kura çekimi ile belirlenecektir. Öğrencinizin şubesini bu tarihten itibaren okula gelerek ya da e-devlet üzerinden öğrenebilirsiniz.

4- İlgili yönergeye göre kura işleminden sonra şube değişikliği yapılamayacaktır.

5- MEB yönergesi doğrultusunda okulumuzda forma zorunluluğu bulunmaktadır. Ayrıntılı bilgi için okul idaresiyle görüşebilirsiniz.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.08.2025 - Güncelleme: 04.08.2025 11:18 - Görüntülenme: 464
  Beğen | 2  kişi beğendi