T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAYSERİ / TALAS - Fatma-Mustafa Hasçalık Ortaokulu

Duyurular

Eyl

Milli Eğitim Bakanlığımız'ın son genelgesine göre velilerin okula randevusuz girmesi yasaktır.

Görüşme öncesinde öğretmenden randevu isteyiniz.

Eyl

2024-2025 Eğitim Öğretim yılında Fatma Mustafa Hasçalık Ortaokulunda Milli Eğitim Bakanlığının 24/08/2023-Ağustos ayında 2789-Ek-2 Sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgesine göre seçilen dersler okulumuz zümre başkanları ile yapılan toplantıda yukarıda belirtilen çizelgedeki dersler olarak belirlenmiştir. Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün 10/08/2023 tarih ve E-21658195-121.01-81255116  sayılı yazısı üzerine Kurulumuzda görüşülen Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgelerinin 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıf seviyelerinde ekli örneğine göre uygulanmasına karar verilmiştir                                                                       

 

Şbt

05.02.2024  PAZARTESİ GÜNÜNDEN İTİBAREN GEÇERLİ OLACAK DERS PROGRAMIMIZ

Kas

Sayın velimiz;

Öğrencilerimiz istenmeyen davranışları sergilendiğinde İlköğretim Kurumları yönetmeliğinde belirtilen cezaları alabilir.

 

Öğrencilerin olumsuz davranışları ve uygulanacak yaptırımlar

MADDE 54 – (1) Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerine, olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır.

(2) Yaptırımların uygulanmasındaki amaç caydırıcı olması, toplum düzeninin korunması, öğrencinin yaptığı olumsuz davranışlarının farkına vararak bu davranışlarının olumlu yönde düzeltilmesini sağlamaktır.

 

(3) Öğrencilerin gelişim dönemleri de dikkate alınarak bilinçlendirme ile düzeltilebilecek davranışlar için “UYARMA” süreci uygulanır. Uyarma bir süreç olup bu süreç aşağıdaki şekilde işler.

a) Sözlü uyarma;öğretmenin öğrenciyle görüşme sürecini oluşturur. Öğrenciden beklenen olumlu davranışın neler olabileceği anlatılır. Olumsuz davranışlarının devamı hâlinde kendisine uygulanabilecek diğer yaptırımlar konusunda uyarılır.

 

b) Öğrenci ile sözleşme imzalama;öğrencinin sözlü uyarılmasına rağmen olumsuz davranışlarını sürdürmesi hâlinde öğrenci ve öğretmen arasında bir görüşme gerçekleştirilir. Bu görüşme sonucunda öğrenci sergilediği olumsuz davranışlarını değiştirmeyi kabul edeceğine ilişkin Öğrenci Sözleşme Örneği EK-9’u imzalar.

 

c) Veli ile görüşme;öğretmen, öğrencinin bu olumsuz davranışları sürdürmesi hâlinde veliyi okula davet eder. Okul yöneticilerinden birinin ve varsa  rehberlik  öğretmeninin de katılımı ile yapılan görüşmede, öğrencinin olumsuz davranışları ve uygulanabilecek yaptırımları veliye bildirilir. Velinin toplantıya gelmemesi durumunda tutanak tutulur. Bu aşamalardan sonra öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda; öğretmen, yazılı belgelerin bulunduğu dosyayı hazırlayacağı raporla birlikte görüşülmek üzere öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna verir.

 

(4) KINAMA; öğrenciye, yaptırım gerektiren davranışta bulunduğunu ve tekrarından kaçınması gerektiğinin okul yönetimince yazılı olarak bildirilmesidir.

 

(5) OKUL DEĞİŞTİRME; öğrencinin, bir başka okulda öğrenimini sürdürmek üzere bulunduğu okuldan naklen gönderilmesidir.

 

Ekm

VELİ TAAHHÜTNAMESİ

Eyl

5.SINIF LİSTELERİMİZ

May

  Sayın Veli,Sevgili/Öğrenci Bu anketin amacı okulda öğrencilerimizin hangi rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyduğunu belirlemektir. Her soruda A ve B olmak üzere iki  rehberlik hizmeti verilmektedir. Sorulara yanıt verirken çocuğunuzun hangi konuda öncelikli olarak rehberlik hizmeti alması gerektiğini düşününüz. Soruda verilen iki rehberlik hizmetini karşılaştırınız ve bu hizmetlerden sadece bir tanesini  seçiniz.  

Nis

Millî Eğitim Bakanlığınca her yaş ve seviyedeki kullanıcıların İngilizce öğrenme süreçlerini eğlenceli bir şekilde kolaylaştırmak için seçkin dil uzmanları tarafından tasarlanan "Diyalekt" adlı İngilizce dijital eğitim platformu geliştirildi.

Ekm

Kadına yönelik şiddet; kadınların maruz kaldıkları fiziksel, cinsel, ekonomik ve psikolojik eylemler olarak karşımıza çıkıyor. Şiddet; yaşam hakkı, eğitim hakkı ve sağlık hakkı gibi temel insan haklarını ihlal ediyor. Kadın, erkek ve çocuk fark etmeksizin hepimiz, insan onuruna yakışır şekilde yaşamayı hak ediyoruz. Her birimiz bir ailenin parçasıyız ve biliyoruz ki güçlü aile, güçlü toplumu inşa eder. Bu toplumu kurabilecek güç, şiddetsiz bir hayatı benimsemekten geçiyor